A digitális marketing területén a Google Ads (korábban Google AdWords) egy nagyszerű eszköz arra, hogy növeld vállalkozásod online jelenlétét és potenciális ügyfeleket szerez. Ha azonban nem megfelelően használod, könnyen pénzt és időt pazarolhatsz. Az alábbiakban bemutatunk öt gyakori hibát, amelyeket érdemes elkerülnöd.
1. Túlkreatívkodod a hirdetést
Az emberek, akik a Google keresőjét használják, általában gyorsan és hatékonyan szeretnének információt találni, és nem akarnak időt vesztegetni azzal, hogy megpróbálják megfejteni egy komplikált vagy szürreális hirdetés üzenetét. A túl bonyolult vagy túl kreatív hirdetésekkel könnyen elveszítheted a potenciális vevőket.
Így járt egy kutyaidomítással foglalkozó ügyfelünk is, mielőtt a segítségünket kérte. A általunk javasolt egyszerű hirdetési szöveg („Kutyaidomító tanfolyam. Árak,”) sokkal hatékonyabban működött, mint a túlzottan bonyolult és választékos szöveg, amivel korábban hirdettek („Neveld meg a kedvenced! Nálunk találod a legjobb árakat.”) Az egyszerűség segít abban, hogy a hirdetésed azonnal és egyértelműen megragadja az érdeklődők figyelmét, és közvetlenül közli az ajánlatodat.
2. Nem a kattintások száma a lényeg
Az egyik leggyakoribb hiba, ha csak a kattintások számára összpontosítassz anélkül, hogy figyelembe vennéd, ezek valóban értékes kattintások-e. Egy IT szolgáltató ügyfelünk korábban nagyon csalódott volt a PPC (Pay-Per-Click) hirdetésekkel kapcsolatban, mert hiába értek el egyre magasabb kattintás számot, nem tapasztaltak növekedést az ügyfélkörben.
Fontos volt megérteniük, hogy nem a kattintások száma a lényeg, hanem hogy azok ügyfeleket hozzanak a cégnek. A „mennyit keres egy IT-s?” típusú kattintásból hiába volt sok, teljesen irrelevánsak voltak, és egyáltalán nem vezettek konverzióhoz. A módosított hirdetési stratégiánkkal elkerültük a felesleges kattintásokat, és bár összességében kevesebb kattintásból, de lényegesen több valódi érdeklődőt vonzottunk be.
3. Vakon bízol a Google Széles egyezés (Broad match) kereséseiben
A Széles egyezés beállítás lehetővé teszi, hogy a hirdetésed olyan keresésekre is megjelenjen, amelyek csak részben illeszkednek a kiválasztott kulcsszavakhoz. Öreg hiba azonban ha vakon megbízol ebben a lehetőségben, mert irreleváns kattintásokhoz vezethet.
Egyik ügyfelünk napelem tisztítással foglalkozik. A Széles egyezés beállítás miatt viszont olyan felhasználók is kattintottásokat generáltak, aki “napelem vásárlás” kifejezésre kerestek rá. Mivel a napelem vásárlók nem célközönsége a cégnek, csak pazarolták a pénzt az ilyen kattintásokra. A beállítások gondos kezelésével a hirdetésed azokhoz fog eljutni, akik számára tényleg releváns lehet.
4. Nem használsz negatív kulcsszavakat
Az is súlyos hiba lehet a Google Ads kampányok során, ha nem használsz negatív kulcsszavakat. Ezek a kulcsszavak rendkívül hasznosak, mivel segítenek kiszűrni az üzleted szempontjából nem releváns vagy nem kívánatos kereséseket.
Egy ügyfelünk például repülőgép pilótákat képez. Amikor Kifejezés illeszkedéssel hirdettünk a „pilóta képzés” kulcsszavakra, akkor negatív kulcsszóként be kellett állítanunk a „helikopter pilóta képzés” kifejezést, hiszen meg kellett akadályoznunk, hogy a hirdetés megjelenjen, amikor valaki helikopter pilóta képzésre keres. A negatív kulcsszavak beállítása jó módszer arra, hogy finomhangold a kampányaidat és maximalizáld azok hatékonyságát.
5. Nem mér konverziót a kampány
Konverzió során egy látogató vagy potenciális ügyfél valamilyen kívánt cselekedetet hajt végre a weboldaladon vagy online platformodon, például vásárol, regisztrál, stb… Ha elmulasztod a konverziómérést a kampányok menedzselése során, a Google Ads rendszere nehezen tudja meghatározni, hogy mi számít valódi sikeresnek számodra. Ideális esetben havi 50 konverzió már elég ahhoz, hogy a Google Ads hatékonyan optimalizálja a kampányaidat.
Egy szerencsejátékokkal foglalkozó ügyfelünk korábban nem rendelkezett konverziómérési beállításokkal. Bár display hirdetéseik sok kattintást generáltak, gyakran nem a célcsoportjuknak megfelelő weboldalakon jelentek meg, például gyerekeknek szóló oldalakon vagy kattintás farmokon. Konverziómérés nélkül hiányzott az információ, hogy ezek a kattintások vezettek-e valamilyen hasznos cselekvéshez, például játékhoz ügyfelünk oldalán.